Procedura rejestracji spółki z o.o.

Wiele osób decyduje się ostatnio na to, aby założyć własną firmę. Często jednak zastanawiają się nad tym, jaką formę działalności wybrać. A wybór jest naprawdę szeroki, od jednoosobowej działalności gospodarczej po spółkę komandytową. Dlatego pojawiają się dylematy, która forma będzie dla nas najbardziej korzystna.

Według szerokiego grona osób najbardziej korzystna w założeniu jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. A dlaczego? A właśnie dlatego, że wspólnicy tej spółki, nie odpowiadają za jej zobowiązania własnym majątkiem. Dzięki temu zabezpieczone są wszystkie pieniądze, na które całe życie pracowali. Ta zaleta przyciąga naprawdę wiele osób. Nie chcą oni bowiem stracić swojego majątku.

Decydując się na założenie firmy, musimy mieć świadomość, że procedura rejestracji spółki z o.o. nie jest wcale łatwa. Jeśli jednak poprosimy o pomoc ekspertów, to wszystko pójdzie bardzo szybko i sprawnie. Sami możemy nie dać sobie ze wszystkim rady. Do wypełnienia jest bowiem bardzo wiele dokumentów i wniosków, które mogą zawierać niezrozumiałe dla nas kwestie.
Proces zakładania spółki z o.o. powinniśmy rozpocząć od zawarcia umowy spółki z o.o.. Jest to pierwszy i bardzo ważny krok, bez którego dalej nie pójdziemy. Umowa powinna być zawarta w formie aktu notarialnego i zawierać następujące elementy:

  • nazwę spółki
  • siedzibę spółki z o.o.
  • przedmiot działalności spółki
  • wysokość kapitału zakładowego
  • określenie, czy wspólnik może mieć więcej niż jeden udział
  • liczbę i wartość nominalną udziałów objętych przez poszczególnych wspólników
  • jeśli jest oznaczony, to czas trwania spółki

Jeżeli zabraknie któregokolwiek z elementów spowoduje to nieważność zawiązania spółki.

Kolejnym krokiem jest udanie się do Krajowego Rejestru Sądowego i złożenie w nim kilku bardzo ważnych dokumentów. Pierwszym z nich jest wniosek rejestrowy wraz z załącznikami dotyczącymi wspólników i przedmiotu działalności spółki. Dołączyć należy także umowę spółki z o.o. ( wymagane są dwa egzemplarze ), oświadczenia wszystkich członków zarządu, że wkłady na pokrycie kapitału zakładowego zostały w całości pokryte, dowód uiszczenia opłaty sądowej oraz opłaty za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Dodatkowo dołączyć należy także wszystkie formularze do urzędu skarbowego i GUS.

Ze względu na to, że do wypełnienia jest tak wiele dokumentów procedura rejestracji spółki z o.o. nie jest łatwa. Dlatego jeśli potrzebujesz pomocy i chcesz, aby zakładaniem twojej firmy zajęli się specjaliści, to skontaktuj się z nami. Udzielimy ci fachowych porad i pomożemy w szybkim i bezproblemowym założeniu spółki. Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą, to skontaktuj się z nami.