Wyrabianie e-podpisu

Z pewnością niejednokrotnie zastanawiali się Państwo nad tym, jak przebiega wyrabianie e-podpisu, do czego jest on przydatny oraz kto może go posiadać. Dlatego właśnie w dzisiejszym artykule pragniemy Państwu przedstawić garść informacji właśnie z zakresu podpisu kwalifikowanego.

Wciąż nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że w Polsce już od kilkunastu lat istnieje możliwość podpisywania dokumentów online, przy wykorzystaniu podpisy elektronicznego, inaczej zwanego kwalifikowanym. Dla jasności – podpis kwalifikowany jest równoznaczny z podpisem własnoręcznym.

Jednak, aby wszystko było jasne, poniżej prezentujemy przykłady dokumentów oraz sytuacji, w którym idealnym rozwiązaniem okazuje się posiadanie podpisu elektronicznego. Tak więc:
– do elektronicznego podpisywania umów oraz dokumentów w zakresie obrotu gospodarczego i cywilnego,
– do podpisywania pism oraz decyzji administracyjnych,
– do podpisywania faktur,
– do zatwierdzania korespondencji z urzędami,
– do zarejestrowania działalności w CEIDG,
– do składania deklaracji celnych oraz podatkowych,
– do zgłoszenia ubezpieczenia społecznego,
– do zatwierdzania wniosków do KRS,
– do podpisywania dokumentacji medycznej, itp..

Tak więc jak widać e-podpis okazuje się świetnym rozwiązaniem, które jest w stanie znacznie usprawnić funkcjonowanie firmy, a przede wszystkim zminimalizować czas, który trzeba byłoby poświęcić na urzędowe kolejki oraz wypełnianie dokumentacji.

Jeśli zatem potrzebują Państwo pomocy w zakresie wyrobienia e-podpisu, zachęcamy do skontaktowania się z naszą firmą. Zajmiemy się wszystkimi formalnościami, co usprawni nabycie podpisu.