Adresy do korespondencji aktualizacja jest konieczna? W jaki sposób poprawnie dopełnić obowiązków aktualizacyjnych po wystąpieniu zmina w zakresie adresów do korespondencji wspólników i członków zarządu?
Ten wpis może Cię zainteresować – Jak uzyskać adres do doręczeń elektronicznych?
Na wstępie tego artykułu warto podkreślić, że każdy przedsiębiorca ponosi pełną odpowiedzialność za niedopełnienie obowiązków aktualizacyjnych oraz nieterminowe dopełnienie formalności.
Adresy do korespondencji aktualizacja – dlaczego tak ważna?
Zgodnie z art. 133 Kodeksu postępowania cywilnego:
korespondencja od organów administracji dostarczana jest na adres wskazany w KRS, który jest uznawany za wiążący.
Pisma dostarczane pod ten adres po dwukrotnym awizowaniu uważane są za doręczone.
Nieaktualny adres do korespondencji KRS konsekwencje
- brak informacji o toczących się postępowaniach sądowych
- brak informacji w zakresie problemów prawnych
- wprowadzanie w błąd odbiorców
Właściciel podmiotu ponosi pełną odpowiedzialność za nieaktualne dane w rejestrze przedsiębiorców.
Procedura aktualizacji danych KRS w zakresie adresów do korespondencji
Właściciele spółek nie muszą samodzielnie przeprowadzać procedury aktualizacji danych spółki w KRS w zakresie adresów do korespondencji. Nasze biuro oferuje kompleksową pomoc w zakresie zmiany danych spółki w KRS.