Zgodnie z przepisami prawa obowiązującego w Polsce, każda spółka obowiązkowo musi być zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym. Równie ważne jest to, aby dbać o to, aby informacje dotyczące danego podmiotu zamieszczone w KRS były aktualne i zgodne z prawdą. Natomiast po każdej zaistniałej zmianie, konieczne jest dokonanie aktualizacji.
Ten wpis może Cię zainteresować – Co warto zawrzeć w umowie spółki z o.o.
Aktualizacja danych członków zarządu w KRS procedura
Dla przykładu omówimy kwestię, którą jest aktualizacja danych członków zarządu w KRS. Otóż zmiany w zarządzie danej spółki mogą polegać na:
– wymianie całego zarządu (tzw. wymiana członków),
– wymianie jednego członka zarządu,
– dodaniu/usunięciu jednego bądź kilki członków zarządu.
Aktualizacja danych członków zarządu w KRS dokumenty
Formularz KRS-Z3 jest obowiązkowy do wypełnienia w przypadku wprowadzania jakichkolwiek zmian w strukturze działającego zarządu. Uzupełnienie wyżej wspomnianego wniosku daje możliwość na wprowadzenie aktualizacji danych w KRS. Nie należy zapomnieć o dołączeniu załącznika KRS-ZK.
Do wniosku tego należy dołączysz dodatkowo kilka innych dokumentów takich, jak:
– dowód uregulowania opłaty za zmiany w KRS,
– dowód uregulowania opłaty za ogłoszenie w MSiG,
– dokument powołujący członka zarządu,
– dokument odwołujący dotychczasowego członka zarządu,
– notarialne poświadczenie wzoru podpisu członka zarządu,
– dokument z danymi osobowymi członka zarządu,
– formularz NIP2,
– formularz RG-1.
Zachęcamy do współpracy z naszymi ekspertami, którzy udzielą pomocy w przeprowadzeniu procesu, którym jest aktualizacja danych członków zarządu w KRS.