Aby założyć spółkę w elektronicznym systemie s24 koniecznie trzeba zgromadzić kilka niezbędnych informacji, założyć konto w eKRS oraz zapewnić sobie Podpis elektroniczny potrzebny w s24.
Nim przedsiębiorca przystąpi do przeprowadzenia procedury musi zastanowić się i określić: nazwę spółki, dane teleadresowe, zakres PKD, właściwy sąd rejestrowy według siedziby spółki oraz sporządzić listę wspólników, listę członków organów zarządczych spółki oraz oddziałów. W dalszej kolejności musi on założyć konto w systemie eKRS oraz uzupełnić wzorzec umowy i elektroniczny wniosek przygotowanymi uprzednio danymi. Aby zakończyć procedurę konieczne jest złożenie elektronicznego podpisu na wygenerowanych dokumentach. Obecnie przedsiębiorcom wystarcza zwykły e-podpis. Trwają jednak prace legislacyjne nad projektem zmian ustawy, które zakładają zaostrzenie wymogów związanych z e-podpisem potrzebnym do przeprowadzenia rejestracji. Już niebawem każdy kto będzie chciał skorzystać z ministerialnego systemu i za jego pośrednictwem założyć działalność gospodarczą, będzie musiał zainwestować w kwalifikowany podpis elektroniczny lub założyć zaufany profil w systemie ePUAP. Wzmożona weryfikacja podmiotów przystępujących do procedury ma na celu wyeliminowanie możliwości nieuprawnionego wykorzystania cudzych danych do zawiązania spółki za pośrednictwem systemu.
Nie jest znany jeszcze termin wprowadzenia zmian. Wiadomo jednak, że zostaną one wcielone w życie jeszcze w tym roku. Przedsiębiorcy, którzy chcą założyć spółkę przed wprowadzaniem zmian, mają jeszcze taką możliwość. Zachęcamy do zakładania działalności póki jeszcze wystarczy zwykły podpis elektroniczny potrzebny w s24.
Jeśli potrzebują Państwo nabyć podpis kwalifikowany, zachęcamy do nawiązania współpracy z naszą firmą. Nasi eksperci szybko i sprawnie przeprowadzą całą procedurę, a także załatwią wszelkie formalności.