Wpis zmiany nazwiska członka zarządu do KRS – czy procedura wymaga złożenia dokumentów i wniosków w KRS? W jaki sposób prawidłowo przeprowadzić procedurę aktualizacji danych spółki w KRS w zakresie nazwiska członka zarządu?
Istotnie należy podkreślić, że zmiana nazwiska członka zarządu wymaga przeprowadzenia procedury aktualizacji danych spółki w KRS. Prawidłowa aktualizacja danych pozwala zadbać o pełne bezpieczeństwo podmiotu na rynku, gdyż informacje w KRS na temat danych członków zarządu spółki są ważne dla urzędów, instytucji, a także kontrahentów czy inwestorów.
Wpis zmiany nazwiska członka zarządu do KRS
Jak przeprowadzić procedurę aktualizacji nazwiska członka zarządu w KRS?
Dokumenty:
- wniosek o wpis zmiany w eKRS
- oświadczenie prezesa zarządu o adresie do doręczeń
- lista osób uprawnionych do powołania zarządu spółki
Dokumentację aktualizacyjną powinien podpisać zarząd spółki zgodnie z ustaloną w umowie reprezentacją.
Warto zaznaczyć, że wszystkie załączniki należy złożyć w sposób elektroniczny oraz dokonać niezbędnych opłat aktualizacyjnych.
Dodatkowo ważne jest, że obecnie składanie wniosków przez Internet obliguje do posiadania narzędzi umożliwiających potwierdzenie tożsamości – jedno z poniższych:
- kwalifikowany podpis elektroniczny
- profil zaufany
Ten wpis może Cię zainteresować – zmiana adresu do doręczeń członka zarządu
Warto zaznaczyć, że właściciele spółek mogą skorzystać z pomocy doświadczonego grona specjalistów prawnych w zakresie przeprowadzenia procedury aktualizacji danych w KRS.
Powierzając procedurę ekspertom mamy pewność, że wszelkie obowiązki zostaną dopełnione w sposób terminowy i zgodny z obowiązującym prawem.